Selasa, Jun 02, 2015

Perangkap masa

Usia antara masa. Apakah kita diperangkap usia atau dibuai-buai dengan masa?

Waktu terasa pantas berlaku. Sudah pun masuk Jun. Apa pencapaiaku tahun ini?

Tidak banyak. Selain kelam kabut oleh kelas Isnin, Rabu, Sabtu dan Ahad, kerja-kerja pejabat kian merosot. Tak banyak projek masuk. Aku dah mula bosan dengan rutin yang sama. Sudah mula mencari peluang luar. Kalau boleh di Singapura, Brunei atau Indonesia. Namun tinggi manalah kemahiran yang aku ada selain Jawi?

Pengajianku kian menarik. Cuma aku terperangkap oleh masa dari membaca buku lebih banyak. Harus aku urus masa dengan lebih baik. Cuma meter Goodreads ku agak baik tahun ini. Sudah mampu membaca sering kelajuan meter. Semiga aku boleh membaca lebih banyak buku.

Sekaligus memerangkap masaku sendiri.

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...