Rabu, Julai 07, 2010

Hujan di Kuala Lumpur

Hari ini Lembah Klang di timpa bergelen-gelen hujan. Secara tiba-tiba cuaca bertukar mendung, awan lari menyusup dibelakang langit membawa angin sejuk menyelimut bumi. 

Saya berada di Kuala Lumpur. Di tengah kota ketika itu. Melihat langit gelap, hati jadi bungkam. Masa ceria bertukar muram. Nampaknya saya harus bersegera pulang sebelum banjir kilat yang selalu saya dengar menjadikan saya salah seorang mangsanya. Tidak, saya tidak mahu. Saya harus segera pulang. 

Namun memandu ketika hujan di Kuala Lumpur merupakan pengalaman yang sangat berharga. Oh, begitu rupanya wajah Kuala Lumpur ketika hujan. Sungguh buruk rupanya. Gelap menakutkan seperti menghampiri kiamat. Air tak jumpa longkang memenuhi jalan. Pokok seperti berpesta dengan angin. Kereta tak mampu berlari laju. Ah, dikejar masa ke destinasi. 

Hujan di Kuala lumpur, apakah memberi insaf atau membawa duka?



2 ulasan:

Shahrulrock berkata...

Saya salah seorang yang menyaksikan bagaimana hujan meruntuhkan tahap sabar warga KL siang tadi. Tersepit di tengah2 manusia yang mengejar masa di Pavillion sesudah "bershopping" di Times Bookstore bersama isteri.

Norziati Mohd Rosman berkata...

Wah, isteri sudah kembali. Jangan nakal-nakal lagi :-p

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...