Selasa, Julai 16, 2019

Yang pergi

Petang Sabtu 6 Julai, setelah selesai mengendalikan PASAK di hadapan 29 orang guru, tenaga pengajar dan pentadbir QLS dan Madrasah Hj Farid, aku lihat di telefon tertera nama Syafiqah. Memang jarang Syafiqah telefon, mesti ada yang mendesak.

Aku ingat-ingat lupa apa ayanya, tapi yang jelas dia kata, "Kak, Zazren jatuh bilik air. Sekarang di ICU Hospital Sungai Buloh."

Aku menyusun kembali ayat dia dalam kepala. Zazren-jatuh-ICU-Hospital.

Kemudian dia sambung, "Bayi dia tak dapat diselamatkan."

Ayat kedua menyentap fikiranku. Ini bukan jatuh yang biasa.

Kemudian Syafiqah mesej dan masuk dalam group 'Geng Trip Jimat' yang ada Zaz di dalamnya, dengan Syafiqah dah Hidayah.


***
Aku merancang untuk ke hospital. Hari ini ada jamuan raya - sebenarnya dah habis raya - di RUSSEL dan janji nak jumpa Yogi bagi buku, Tapi aku ada motor, kereta pada Nurul yang tadi ambil nak jumpa kawan dia di Bangi. AKu kena dapatkan kereta untuk ke HSB.

***
Balik rumah dulu, tenangkan fikiran. Tapi waktu melawat hingga jam 7. Fikir dan fikir.

***
Ahad 7 Julai - pergi hospital

**
Update dari Syafiqah

Buat group

Naikkan status di FB

Jumaat 12 Julai - pergi melawat

Sabtu 13 Julai disahkan meninggal

Ziarah buat kali terakhir

Pasca kematian

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...