Jumaat, Mac 13, 2009

Kembali

Saya mengerti kali ini saya berehat pada tempoh yang agak lama. Hampir dua bulan. Sudah ada yang menghantar e-mel bertanya khabar, sudah ada yang menghantar SMS bertanyakan berita. Terima kasih di atas keprihatinan, dan sudah sampai masanya untuk saya kembali.


Saya berehat atas beberapa perkara. Pertama kerana mahu melakukan muhasabah terhadap diri dan karya. Kedua mahu lebih banyak membaca, meneliti dan mencari. Ketiga kerana kesibukan kerja pejabat yang menuntut lebih masa serta tenaga. Dan keempat dalam proses berpindah dengan keinginan untuk meluaskan pengkaryaan.


Alhamdulillah, semuanya berhasil. Di pejabat, proses penstrukturan semula jabatan dan kakitangan membuatkan saya di beri tanggungjawab sedikit berbeza, perlu mengendali lebih ramai kakitangan yang pelbagai karektor, serta perlu menyertai banyak kursus dan latihan. Masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dan nampaknya ia memberi satu paradigma baru terhadap diri dan personaliti. Saya harus sentiasa fokus dan lebih rasional terhadap kakitangan lain dan juga berusaha memperbaiki kendiri supaya ada imbagnan antara tugas dan tanggungjawab. Lebih-lebih lagi setelah berjaya melepasi ujian pertama iatu mendapat taraf ISO 9001:2008 dan kemudiannya mengadakan latihan kepada semua kakitangan buat kali pertama dalam sejarah syarikat. Alhamdulillah, dari segi kerjaya setakat dua bulan ini sudah berada di landasan yan betul.


Kemudian, saya berhasrat mahu berubah dan berhijrah. Saya telah berfikir dan meneliti yang saya harus melalui kehidupan baru. Lalu rumah baru dicari pada kadar sewa yang memadai, dan harapan amat besar agar perubahan ini mampu memberi ruang pada diri untuk lebih berkarya. Tercapai juga impian dan dengan bantuan kawan sepejabat, sama-sama bergotong royong memindahkan berkotak-kotak buku dan keratan akhbar yang tersimpan tidak tersusun. Satu bilik diperuntukkan khas untuk menelaah dan menempatkan buku dan sehingga kini masih lagi dalam proses mengemas dan menyusun. Dalam seminggu dua ini bakal tamat segalanya dan proses pengkayaan seharusnya lebih rancak selepas itu, insya Allah.


Maka setelah segalanya selesai, maka sudah tiba masanya untuk saya bangkit kembali. Kepada yang menanti dan merindui, ini bakal salam perkenalan buat sekian kalinya.



.

1 ulasan:

Tai berkata...

Aha, salam kembali dan salam perkenalan encik.

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...