Selasa, Mac 31, 2009

Khilaf


Apa yang kita minta tidak selalunya kita dapat, dan tidak semua yang kita dapat itu memuaskan hati. Ya, hati sebenarnya tidak pernah puas dan jarang rasa bersyukur dengan segala yang telah di kurniakan, yang di terima. Mahu sahaja merebut semua merampas segala agar apa yang tiada pada diri dapat di kecapi pada waktu itu juga.


Itulah sebenarnya kita - manusia yang gemar memakai topeng melindungi diri dari dipandang serong atas khilaf sendiri. Sampai bila akan datang insaf?



.

2 ulasan:

Jumayatara berkata...

Apa makna Khilaf?



Uji minda : Maksud ayat dibawah biasa dibaca semasa duduk antara dua sujud. Apakah perkataan yang sesuai untuk ruangan kosong dibawah.

Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,______________ aku, angkatkanlah darjat ku, kurniakan aku rezeki,pimpinlah aku, sihatkan akudan maafkan aku.

CERITAKUASN berkata...

mmmmmmmm...... manusia penuh dengan nafsu. jika berimamkan nafsu itu lah jadinya. Tidak pernah bersyukur dan tidak pernah puas. Kekadang hilang kewarasan akal dan keutuhan iman..

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...