Jumaat, Disember 11, 2009

1000 Catatan Sabah - 2

22)
Antara papan tanda menarik untuk tatapan umum. Gambar ini di ambil di pasar (entah apa namanya) bersebelahan Pasar Filipina, sewaktu kebosanan menunggu 'orang perempuan' membeli barangan kering (ikan kering, ikan bilis, sotong kering) untuk dibawa pulang sebagai cenderamata. Si pemilik kedai tersenyum-senyum melihat saya memetik kamera. "Tapi ada silap sikit kak," katanya. Mungkin dia merujuk kepada Ismet Ulam Raja, bukannya Esmith Gulam Raja.



 21)
"Ini tulisan orang gila kak," saya di tegur ketika mengambil gambar ini. 

Pada mulanya saya bersangka ini sebuah puisi atau tidak pun luahan perasaan oleh seorang yang kreatif mempamer kehebatan berkarya pada ruang seperti ini.

Rupanya saya silap.

Tetapi bila diteliti kembali 'puisi' atau luahan perasaan ini, jelaslah ia menggambarkan rusuh hati si penulis. Gambar ini saya rakam ketika singgah di pekan Ranau untuk membeli beberapa barang yang terlupa dibawa ketika dalam perjalanan ke Air Panas Poring.


.










Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...