Selasa, Disember 01, 2009

Notis

Saya sudah berjanji mahu menaikkan entri Seribu Catatan Sabah. Ia berkisar seputar perjalanan dan (separa) kembara ke Sabah Negeri Di Bawah Bayu.

Sudah hampir seratus catatan ringkas saya nukilkan. Namun ia terhenti tanpa sempat saya letakkan disini. Perjalanan ke Sabah sebenarnya ada kisah yang tidak terzahir. Ada pedih dan luka. Ada hati dan jiwa terguris. Ada persahabatan tercalar. Ada ikatan hampir musnah.

Saya tidak mampu menulis panjang akan hal ini. Ada aib disebaliknya. Saya masih belum punya kekuatan menaikkan entri Sabah. Luka yang ada, pedih yang masih terasa tidak membenarkan saya menulisnya dengan suka. Semua catatan berbaur duka.

Maafkan saya. Perjalanan ke Sabah membawa luka tidak terubat pada persahabatan dua insan. Beri saya masa sehingga luka ini sembuh. Jika tidak, biarkan saya bawa pergi cerita penuh duka.

Maafkan saya


Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...