Rabu, Mei 23, 2012

Karya Seorang Muslim Refusenik


 Allah. Liberty & Love dalam English

Carian popular di Google sekarang ialah sama ada Irshad Manji atau Allah, Liberty and Love. Saya pun menjadi salah seorang yang mencari. Untuk bukunya, sudah ada salinan dalam PDF yang boleh di muatturun. Salinan tersebut terjemahan dalam bahasa Indonesia, cetakan pertama Mei 2012. Mudah sekali membuat kontroversi dan mendapat kerugian dari cetak rompak yang semakin mudah menerusi internet. Apakah Irshad Manji akan kaya hasil jualan buku atau miskin oleh cetak rompak, sama-sama kita saksikan hahahaa. Dan untuk saya, mahu menaikkan rating blog ini pun senang - letakkan sahaja nama Irshad Manji sebagai judul entri ini, makan rating akan mencanak naik. Tapi nak buat apa susah membuat carian sekarang, encik wiki dah bersedia memberikan jawapan. Percaya atau tidak sahaja.

Allah. Liberty & Love yang diterjemahkan
 
Sementara itu, biarlah saya baca dahulu Allah, Liberty and Love. Saya tidak akan letakkan pautan di sini kerana saya pun tak ingat dari mana saya dapat pautannya. Banyak sangat link. Jadi anda perlu google sahaja. Pautannya telah tersebar di serata maya.

Sebagai permulaan, Irshad Manji sudah mengatakan beliau adalah seorang Muslim Refusenik. Jadi, pastikan Google bersama-sama kita bila membaca.

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...