Sabtu, Januari 24, 2015

Ke Kyoto #2

  1. Sabtu sepatutnya ada forum yang memerlukan aku membentangkan serba ringkas tentang Jawi kepada pelajar UiTM. Seminggu sebelum acara, pihak penganjur menganjakkan tarikh dan tarikh tersebut bertindih dengan AGM. Jadi Ketua Satu terpaksa membatalkan acara tersebut. Juga bermakna Sabtu aku rehat di rumah. Dapat kemas beg sebaiknya.
  2. Emak dan abah datang Sabtu petang. Entah, nak datang sangat. Katanya nak tengok aku pergi walau pun tak sempat nak hantar. Siap aku bawa emak abah ke kedai, pasar, beli macam-macam barang lalu masak dan makan sepuasnya. Ahad mereka balik ke Serting
  3. Ahad, penerbangan malam. Banyak pula masa siang untuk membasuh, membersih, mengemas dan buat macam-macam perkara lagi sehingga rasa bosan kerana tak sudah-sudah baju keluar-masuk beg.
  4. Selepas Maghrib, kira-kira 9 malam aku pun keluar dari rumah. Agak cemas juga kerana rancangan wal ialah keluar jam 8. Tapi memang akan ada masa berbaki yang banyak, supaya boleh jadi masa kecemasan. Dalam kepala terbayang siapa yang boleh membantu ketika susah. Beginilah nasib orang bujang
  5. Kereta di parking di Putrajaya Sentral, Caj RM3 untuk 24 jam, jadi aku menganggarkan tak sampai RM30 untuk seminggu. Aku pun membeli tiket, menunggu tren dalam 15 minit sambil membaca keluhan kawna-kawan di WA. Aih, macam-macamlah korang

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...