Ahad, Januari 25, 2015

Ke Kyoto #3

  1. Tiba di KLIA terus check-in. Tukar RM200 dari Becky dapat 5000 yen di satu money changer dan lagi 1000 di money changer dalam. Tak tahu nak buat apa jadi terus tunggu boarding sambil update status - status pertama setelah 3 minggu.Kira rekodlah tu
  2. Penerbangan lancar, tepat pada masanya. Baru nak berlepas encik pramugara bagitahu ada banyak kerusi kosong di belakang, pergilah tukar. Nak bangun teragak-agak sebab masa tu baru nak berlepas. Bila pesawat dah stabil atas awan, aku tengok kerusi belakang yang kosong dan pindah terus. Penerbangan malam Isnin memang tak popular. Aku pula seorang perempuan Melayu yang sesat dalam penerbangan
  3. Meski pun bawa tiga buku, niat ku anatara lain ialah layan filem. ada banyak menarik. Jadi aku pasang The Book Theif. Wah, eye opening sungguh. Tak sangka begini kisahnya. Tapi banyak kali juga aku n off. Waktu tidur dah sampailah
  4. Tengah malam cuma dapat makanan ringan - sandwich. Aku makan sampai habis. Biarlah sakit perut pun. Eh, semoga tak
  5. Jam 4 pagi pramugari hidangkan sarapan. Ambil nasi lemak dan kopi. Memang ubat sakit perut kan. Tapi ketika itu sejam lagi hampir mendarat. Waktu jepun sejam awal dari Malaysia, jadi sekarang pukul 5 pagi. Dua jam selepas itu, pesawat pun mendarat dengan selamatnya di Kansai Alhamdulillah
  6. Tak banyak gambar yang dapat diambil. Suasana gelap gelita di luar. Pagi pun masih awal dan duduk pula di sayap. Tak dapat angel menarik. Tapi sebab lain ialah, aku dah merasa puas lihat awan. Itulah nikmat Tuhan yang memang aku syukuri sangat-sangat. Semoga balik nanti dapat angel yang best

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...