Selasa, Ogos 04, 2015

Kembara Kemboja #7

Diterbitkan di FB pada 2 Ogos 2015

Thanks to my travel partner Dessert Queen. Opportunity to spend time with you is such a memorable journey in order to know more about your passion on baking and traveling - yes, these two different world that so unique on her. Kau ingat senang nak jalan dengan seorang baker cum traveller addict yang dicemburui ramai? Berderet orang nak curi masa travel dengan dia tau LOL! (Eh i'm serious ok).

Terima kasih menyediakan segala-galanya, bermula dari tiket penerbangan, memilih h...otel, cari pemandu tuk-tuk yang handsome, siapkan itinerary, rancang perjalanan dan semua sekalilah. Memang segala-galanya aku serahkan pada kau sebab aku tersangkut dengan kerja sehinggalah beberapa jam sebelum kita terbang. Apa yang dapat aku bagi pada kau hanyalah beberapa episod drama yang mengecutkan perut haha!

Bau masam, muka berminyak, lenguh lutut, sakit kaki, berdenyut kepala, perut lapar, kulit gelap, tengok persembahan tak faham apa adalah antara kenangan yang dapat dirasai bersama dalam perjalanan empat hari tiga malam. Orang lain sibuk dengan raya, kita pergi berjalan jauh-jauh. Apatah lagi dengan poket yang rabak sebab semua transaksi guna USD. Thank you for lending your ears for my sharing on history and thanks for entertaining my curiosity on many things. Jangan menyesal travel dengan aku. Haha!

Thanks friend!

#cambodiatrip #travel2015 #day4

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...