Isnin, Jun 19, 2017

Alkisah FGV

TS Isa Samad mungkin terlupa, buat-buat lupa atau enggan ambil tahu, bahawa tindakannya menghuru-harakan FGV mempunyai implikasi yang besar terhadap bosnya di Putrajaya. Umum mengetahui bahawa Felda adalah lubuk undi bagi BN, dengan berpuluh-puluh Parlimen terdapat dalam tanah rancangannya, maka dalam keadaan tidak menentu sekarang, setiap sisi perlu diambil peduli supaya tidak ada isu yang boleh mengeruhkan suasana hingga menyebabkan peneroka memangkah parti selain BN. Atas sebab itulah, TS Isa Samad 'meletakkan jawatan secara sukarela' bagi menjernihkan suasana dalam FGV, itupun selepas dipanggil mengadap di Putrajaya.
Peneroka tak kisah perebutan apa yang berlaku diperingkat atasan tapi peneroka menanti janji-janji yang ditaburkan sebelum ini. Bayarlah apa yang sudah dimuktamadkan terutama sekali duit raya yang sepatutnya diberi kepada peneroka menjelang raya.
Apa yang jadi kepada TS Isa Samad selepas ini? Begitulah untungnya menjadi ahli politik, hidupnya seperti sabut - sentiasa timbul. SPAD menanti kehadirannya.
*sesekali balik kampung, berdesing telinga mendengar kisah luar dalam Felda. Malang sungguh nasib peneroka

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...