Rabu, Januari 20, 2010

Seterusnya

Ok, saya mahu belajar berhenti mengeluh. Terima kasih yang menegur dan memberi pesan. Terlalu banyak keburukan yang diluahkan hanya mendedahkan kepinnagan diri.

Januari atau lebih tepat, tahun 2010 sudah 20 hari berlalu. Saya masih berusaha mencatatkan resolusi terbaik buat diri bagi tahun ini. Setidak-tidaknya ada matlamat yang perlu dicapai dan landasan untuk merentasinya biarpun ada orang kata, apa hal nak buat azam setiap tahun?. Bukankah elok untuk kita merencana agenda buat diri, supaya kita tahu apa yang kita mahukan dengan jelas?


Tapi yang pasti, saya mahu memarakkan bahang yang sedang membara. Merenjiskan api semangat padanya. Dan berlari sekencang yang boleh.

Dan sebagai pembuka semangat, saya mahu ucapkan tahniah kepada Cikgu dan As diatas kejayaan merangkul anugerah di malam  Hadiah Sastera Perdana Malaysia 2006/07 Isnin lalu. Anda memang hebat, juga manusia luar biasa. Teruskan bahang kejayaan itu.

2 ulasan:

ASaL berkata...

Jazakallahu khairan kathiran.

Norziati Mohd Rosman berkata...

Barakallah!

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...