Rabu, Julai 16, 2008

Selepas ini

Saya tidak mahu mengeluh lagi. Apatah lagi memandang kebelakang. Jadi sekarang ini, saya harus:
  1. Membaca The Secret hingga tamat
  2. Menilai diri melalui Do What You Are
  3. Mengkaji Selling for Dummies dan The Greatest Salesman in the World untuk projek seterusnya
  4. Menyiapkan kertas kerja untuk projek keusahawanan.

Dalam masa yang sama, saya juga membaca Why We Want You To Be Rich dan Tulang-Tulang Berserakan, mengulang baca novel Imam serta cuba menyentuh The Magic of Thinking Big. Malangnya, Hikayat Amir Hamzah tidak terusik, manakala dua manuskrip novel yang empat puluh peratus siap menanti tarikh akhir.

Jadi petua yang saya amalkan ialah jangan bertangguh. Salah satu usaha ialah saya mengelak dari berada di rumah kerana selalu tertewas. Oleh itu, selepas Maghrib saya akan duduk di stesen Shell (Projet) untuk membaca, menulis dan menyunting di wakaf yang banyak membantu saya menyiapkan kerja yang tertangguh hampir dua bulan.

Segala-galanya perlu saya selesaikan dalam masa satu bulan atau paling lewat sebelum Ramadhan. Tidak mustahil kali ini.


Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...