Jumaat, Jun 30, 2006

Aku mahu lari dari daerah ini

Aku mahu lari dari daerah ini
Kerana aku takut melihat insan disini
Sering mabuk mengejar duniawi
Sambil mulut tak putus mengeji dan mencaci
Akan mereka yang gagal dan enggan terus berlari

Insan disini agaknya kurang mengerti
Bahawa apa yang mereka dapat bukanlah apa yang mereka cari
Dan apa yang mereka kejar itu belum tentu pasti
Tetapi mereka berkata seolah-olah itu adalah realiti
Lantas tanpa melihat kanan dan kiri
terus sahaja mengatakan yang itu adalah asli

aku mahu lari dari daerah ini
kerana penat sudah berdepan dengan mereka ini
yang menjual seribu impian dan sejuta mimpi
nampak seperti nyata tapi pura-pura dalam hati
sendiri pun tak tahu apa yang akan terjadi
bahkan sekadar mengira detik dan menzikir hari

Aku mahu lari dari daerah ini!

Taman Melawati
29 Jun 2006

*Tapi saya perlu berada disini buat berapa waktu lagi. Saya mahu lihat manusia disini, dan mahu capai tangan mereka dari terus hanyut!

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...