Khamis, Jun 15, 2006

Berehat

Blog ini akan berehat selama beberapa hari. Saya bercuti, mahu pulang ke kampung, meredakan fikiran, merehatkan fizikal. Perkara penting di kampung, perbincangan mengenai proses pertunangan - bukan untuk saya, tetapi untuk adik bujang saya.

Mak pesan semalam, atuk suruh buat pengantin empat. Dia suruh cepat-cepat, takut dipanggil pergi sebelum melihat cucunya berpunya. Maklumlah, cucu hampir 50 orang, bari satu yang naik pelamin. Namun saya sambut dengan gelak kecil. Dalam hati, saya gelak besar!Tapi saya tahu, ayat itu dari emak sebenarnya.

Nantilah mak, belum jumpa lagi. Doa sahajalah sekarang. Lagipun, ada benda lain yang saya kejar sekarang ini....

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...