Jumaat, Jun 30, 2006

Rehat lagi?

Saya rasa ini adalah entri yang perlu. Sudah 15 hari saya cuti dari berblog. Bukan cuti sebenarnya. Line internet yang saya curi dari pejabat sebelah, entah kenapa meragam pula. Setiap hari saya cuba online, tiada respon langsung. Jawapannya sama 'connection unavailable'. Agaknya mereka sudah tahu ada insan yang tak beratuliah mencuri talian mereka.

Entri ini perlu kerana selepas ini saya tak pasti akan berblog buat beberapa ketika. Saya di arah bertukar angin ke negeri di bawah bayu, bertukar pejabat dan bertukar bos seketika. Bukan sekadar jalan-jalan biasa, tapi tetap kena bekerja - mengajar staff baru di sana. Saya tak tahu berapa lama, mungkin tiga hari, mungkin empat, lima, enam, seminggu, dua minggu, tiga minggu (yang minggu itu imaginasi saya. Hari itu yang betul. Tapi kalau bos disini baik hati, mungkin sampai berminggu-minggu!)

Sudah ada yang bertanya kenapa tiada entri baru. Semalam sudah ada yang menelefon. Selain talian yang on-off, kerja juga bertimbun, mengejar si penghutang yang sedap meminjam tapi lupa masa untuk memulang. Sudah dasr manusia!

Entri ini perlu bagi memaklumkan yang jauh bahawa saya masih lagi wujud, dan masih berkeinginan umtuk berblog. Saya tinggalkan beberapa pesanan untuk insan yang tertentu, yang takperlu saya sebutkan namanya, kerana ada beberapa perkara penting yang tak sempat saya sampaikan tika brbicara (lebih kurang macam wasiat la!)

Hmm.. tak sangka pula akan ke Sabah. Merasa juga menjejakkan kaki ke Malaysia Timur dalam jangka masa terdekat ini. Perancangan sendiri dalam beberapa tahun lagi.Untuk Ana, Gunung Ledang bukan di Sabah ya, di Melaka-Johor. Itu gunung yang kita pergi dulu. Di Sabah, ada Gunung Kinabalu, dik...gunung yang tertinggi di Asia Tenggara. Gunung Tahan pula di Pahang. Gunung Daik pula bercabang tiga...

Eh?

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...