Selasa, Disember 26, 2006

Dan saya masih lagi berfikir...

Johor banjir dan saya terpukul. Terburuk dalam sejarah. Saya risik cerita dari teman di Johor. Kata mereka daulat Sultan Johor yang menitahkan supaya Tambak Johor di Selat Tebrau itu dipecahkan. Lalu rakyat Johor di timpa bencana. Kebenarannya? Entahlah.

JB, Kota Tinggi, Segamat, Muar, Pontian dan daerah lain dilanda banjir yang paling teruk dalam sejarah. Saya teringat atuk di Kampung Jawa, Segamat, Senggarang, Batu Pahat serta Kg Bukit Tunggal, Jementah, Segamat. Apa khabar agaknya mereka.

Lalu,

Saya masih berkira-kira. Temuduga telah berjaya. Panggilan latihan juga saya terima. Saya minta tangguh. 2006 banyak perkara yang mendatang. Saya fikir lagi. Patutkah saya sertai semula? Dahulu saya pernah bertanya kepada seorang pegawainya. Katanya, saya tidak perlu ditemuduga lagi. Hanya perlu hadiri latihan. Namun saya tahu, kali ini perlu lebih cergas. Beberapa kawan yang menyertai saya tanya. Elok masuk, kata mereka. Jadi wakil perempuan dalam persatuan ini.

Saya ambil keputusan.

Saya mudah kasihan dengan tragedi. Mereka yang banjir perlukan bantuan. Mungkin darah sebati dengan kerja sukarela. Lalu?

Saya memikir lagi untuk mendail no JPA3. Moga-moga mereka menerima saya tanpa perlu hadiri temuduga sekali lagi. Latihan hujung minggu sebulan sahaja. Dan kali ini, saya perlu lebih bersedia.

Tiada ulasan:

0002 Catatan India-Kashmir | Menghitung Hari

Januari tahun lalu, sudah masuk fasa berdebar-debar memandangkan tarikh untuk ke India-Kashmir semakin hampir. Mengatur kerja, menyusun buk...